21.07.2016
KOMUNIKAT NR 5/2016 GŁÓWNEGO INSPEKTORA FARMACEUTYCZNEGO z dnia 21 lipca 2016r.
W sprawie procesu pobierania opłat z tytułu wydania oraz zmiany zezwoleń na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej
W celu usystematyzowania oraz usprawnienia procesu pobierania opłat z tytułu wydania oraz zmiany zezwoleń na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej, Główny Inspektor Farmaceutyczny informuje:
- opłaty, o których mowa w art. 74 ust. 6 i 6a stanowią nieopodatkowane należności budżetowe o charakterze publiczno-prawnym i pobierane są za wydanie zezwolenia bądź decyzji zmieniającej zezwolenie - nie za złożenie wniosku;
- obowiązek uiszczenia ww. opłat powstaje z dniem prawidłowego doręczenia stronie zezwolenia bądź decyzji zmieniającej zezwolenie;
opłata uiszczona przed dniem prawidłowego doręczenia decyzji jest nienależna i podlega zwrotowi;
- termin na uiszczenie opłaty wynosi 14 dni od daty prawidłowego doręczenia decyzji;
- opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego: NBP o/o w Warszawie nr: 30 1010 1010 0056 2722 3100 0000 .